usd18.net
Húsz perc múlva jön főnöke a pénzért. Most mit tegyen? Ha nem kerül elő a pénz, Mannit megölik… a punkvörös hajú Lola rohan… saját életéért, szerelméért – és hogy pénzt szerezzen valahogy, valahonnan… Videó, előzetes, trailer Jobb ha tudod: a Filmtett nem videómegosztó, videóletöltő vagy torrentoldal, az oldalon általában a filmek előzetesei nézhetőek meg, nem a teljes film!
13 éves voltam, amikor ezt a filmet először láttam a moziba. Nagyon megszerettem. 13 évesen az is tetszett, hogy nem az a tucat, amerikai maszlag volt. Rendezés, színészek, zene, történet minden egyedi volt. Előtte ilyen filmet nem láttam. Lola és Manni egy pár. Egyik nap Lola kétségbeesett telefont kap, Mannitól, hogy segítsen neki, mert bajba került. Manni, a gengsztereknek dolgozik. Az lett volna a feladata, hogy 100. 000 márkát (a film 1998-ban készült az euró bevezetése előtt), kelljen délben átadni a főnökének, de mivel a metrón beparázott a rendőrök látványától, ezért gyorsan leszállt, közbe bevillant a kép, hogy a táskát fent hagyta a metrón, amit egy csöves sikeresen meg is talál. Manni-nak 20 perce van, hogy ezt az összeget átadja a főnökének, felhívja Lolát. A lánynak semmi ötlete sincs, hogy mit lehetne tenni, ezért elkezd futni, hogy megmentse barátját. Tom Tykwer 3 szempontból közelíti meg a filmet. Azt is mondhatjuk, hogy mindig ott van az a "mi lett volna, ha... ". A film alatt teljesen jól érezhető, hogy egy-egy apróbb cselekedetnek mekkora súlya van, még ha mi észre sem vesszük.
A techno-kísérőzene, az időnként bevaduló vágástechnika az akciót a videoklipek szabad szertelenségével tálalják: formailag mindent lehet, ha működik. Az egyébként testidegen rajzfilmbetétek is ebbe a vonalba illeszkednek. A legérdekesebb ötlet az, amikor a Lola által futás közben megérintett emberek történetét látjuk néhány felvillanó fotóban elbeszélve; a mindhárom változatban feltűnő szereplőknél három különböző változatban peregnek le az ő külön történetük képei is. A futás hátteréül Berlin utcái és házainak szürke homlokzatai szolgálnak. Tom Tykwer rendező láthatóan olyan élvezettel filmezi az utcát, mint Wim Wenders tette fiatalkorában, csak a tempó gyorsult fel. Mellékutcák, átjárók, szürke műkőhomlokzatok, tágas terek a múzeumi negyedben – a képek a régi Berlin hangulatát igyekeznek megidézni. A Kelet és Nyugat közötti egykori halálsáv helyén újonnan kinőtt toronyházak futurisztikus üveg- és fémrengetegét egy pillanatra sem mutatja a kamera, mintha ott sem lenne, mintha nem lenne a város része, legalábbis nem annak a városnak, amiről a mű alkotói és nézői szívesen nosztalgiázhatnak.
Példa mondatok: "A lé meg a Lola", fordítási memória add example hu A moziban épp a " Lé meg a Lola " megy pt A loja de video local tem Corra Lola Corra hu A moziban épp a " Lé meg a Lola " megy. pt A loja de video local tem Corra Lola Corra. hu Tisztára, mint a " Lé meg a Lola " című filmben. pt Parecia " Corra, Lola, Corra ". A 1. oldal. Talált 3 mondatot a A lé meg a Lola kifejezésre. Találat ebben: 2 ms. A fordítási memóriákat emberek hozták létre, de számítógép rendezi, ami hibákhoz vezethet. Nagyszámú forrásból, ellenőrizetlenül érkeznek, kérjük ennek tudatában használja!
A kameramozgások szintén remekül adják vissza a film szinte égető hatását, a gyakori nézetváltások pedig igazán látványos képi világot eredményeznek. A rendező és egyben forgatókönyvíró, Tom Tykwer egyébként roppant érdekes karaktereket álmodott meg: a túlhajszolt bankárt, akit a felesége és a lánya azért szid, mert folyton dolgozik; az egész nap otthon tespedő és a szerelmi kalandjait telefonon szervező feleséget; vagy éppen a vészhelyzetben lévő Lolát és Mannit. A színészek pedig remekül alakítják ezeket a komoly problémákkal küszködő karaktereket. Említhetjük például a kicsit hisztis, követelődző, de eszes Lolát alakító Franka Potentét, akinek a színészi játéka csak még jobban kiemeli a rikító hajszínét. És érdemes megemlíteni az ideggyenge, kétségbeesett és ügyetlen Mannit alakító Moritz Bleibtreu-t is, akitől a néző néha valóban a falra tudna mászni. Csak egyetlen olyan sablonos figura akad a filmben, aki egyáltalán nem illett a nagyszámú egyedi megoldás közé: a vak öregasszony, aki a film mindhárom epizódjában kölcsönadja Manninak a telefonkártyáját.
Vagyis beszélhetünk okokról meg okozatokról, meg arról, hogy – mint a három epizódban – egyik esemény vonja maga után a másikat, ugyanakkor fölösleges ilyesmikről beszélnünk, amíg a feltételezett következményeket magával hozó "nagy" esemény meg nem történik. Az persze egyáltalán nem tudható, hogy mi fog később "nagy", sorsdöntő eseménynek számítani. Manni halála, amiről a második epizódközi beszélgetésben szó van, például biztosan nagy esemény lenne, amely számos következménnyel járna. Azt viszont nem lehet eldönteni, hogy az, hogy Lola a kockakövekkel párhuzamosan vagy átlósan rohan keresztül valamelyik téren, fog-e később számítani valamit. (És jobb is, hogy nem lehet eldönteni. ) Amellett egyébként, hogy a Lola rennt tele van ezekkel a játékosan és kellemesen ellentmondásos módon megjelenített pop-filozófiai kérdésekkel, a film számos egyéb vonzó tulajdonsággal is bír: például nagyon jól néz ki (csupa erős szín, szép fények és érdekes szemszögekből ábrázolt részletek) és remek hangulatteremtő zenéje van.
Megnyugtatott, hogy semmit sem tudunk, azt sem hogy amit tudunk, honnan tudjuk, hogy honnan jövünk, de hogy hová megyünk, azt még kevésbé, egy a biztos, a labda kerek, a játék 90 perc, a többi csak teória. Ezzel belerúgott a labdába és elkezdődött... az első félidő. Volt Lola, nem volt lé, a balhé a levegőben, Lola barátja veszélyben. Banális történet, ismerős is, mi itt keletebbre talán naponta átélünk ilyet, csak kicsiben. És nem a hármas sztori a fontos, hanem három másik dolog: elsőként a véletlenek, a kis golyók, Suszter úr megannyi labdája, amelyek egymáshoz koccanva mindent meghatároznak. Ha az elsőt meglököd, az utolsó is mozdul. Minden lépés, tett, mozdulat mindennel összefügg, Berlin rém kicsi, egymáshoz koccan üldöző és üldözött, észre sem veszik egymást. Másodszor a hiányzó másopercek, amelyek halálos félelmet tudnak ébreszteni. Hiába rohanunk, mindig későn érkezünk, és a dolog jóvátehetetlen. Mintha minden napunkból csak egy másodperc hiányozna, de ez a másodperc emberéletet követel.
A lé meg a Lola (1998) - Lola rennt Nem kifejezetten a futás szeretetéről szól a film, de mivel Lola megállás nélkül fut, itt a helye a listában. Manni pénzbehajtóként dolgozik egy meglehetősen sötét ügyletekkel foglalkozó autókereskedőnél. Egy szerencsétlen alkalommal a gondjaira bízott pénznek nyoma vész. Amennyiben nem adja le főnökének a pénzt 20 percen belül - meghal... Végső kétségbeesésében felhívja barátnőjét, Lolát és a segítségét kéri. Lola természetesen igent mond, és ezzel megindul a rohanás a pénz és Manni élete után... Lola elindul. Lola csak fut, keresztül utcákon, tereken, hidakon: át az egész városon. Kétségbeesett, mindent legyőző hittel keresi a pénzt, ami esetünkben valóban boldogít, hiszen az életet jelenti. S a pénz megszerzésének több módja is van: kérés, rablás, fenyegetés, szerencse. Lola szépen végigfut mindenen. Jelenetek a filmből: Forrás:, Imdb