usd18.net
A teljes cikk az alábbi oldalon olvasható végig. Sajnos franciául van, de bizonyos, hogy később megjelenik az angol fordítás is a magazinhoz tartozó BeHardware oldalon. A cikkben szereplő teszteredményekből kitűnik, hogy a GeForce-ok és a Radeonok erősorrendje nem követi a többi játékban megszokott normákat. A Radeonok nagyjából 15-20%-kal teljesítenek rosszabbul a GeForce-okhoz képest. Az AMD-t korábban már megkérdeztük, hogy ennek mi az oka. A vállalat azt válaszolta, hogy a rajzolási parancsok többszálú feldolgozását kell optimalizálni, mivel az aktuális Catalyst meghajtók ezt csak egy processzorszálon képesek abszolválni, emellett rengeteg rejtett geometria van a játékban, amit valamilyen okból kiszámoltat a DirectX 11-es motor. Utóbbi felfedezés első hallásra borzalmasan viccesen hangzik, hiszen mi értelme kiszámolni valamit, ha annak semmi látszata nincs a végső képen. Ez az erőforrás nagyfokú pazarlása lenne, ami egy olyan rutinos stúdiótól, mint a Crytek nem megszokott. Éppen ezért nagyon szkeptikusak voltunk ezzel kapcsolatban, de Damien Triolet bizonyítékot talált minderre.
A Metro 2033 megjelenése előtt mindenkit megdöbbentett, hogy a 4A Games a játék optimális futtatásához a még meg sem jelent nVidia GF100 -as videó kártyáját, a Fermi -t javasolta. Vajon tényleg ennyire éhes a játék a hardverre? Erre kereste a választ a PC Games Hardware csapata, akik 13 különböző grafikuskártyával tesztelték a játékot. Amennyiben egy DirectX 11 támogatással rendelkező grafikuskártyával felszerelt gépen futtatjuk a Metro 2033 -at, akkor két extra menüpont jelenik meg a beállítások között: "Tesselation" és "Depth of Field". Az utóbbi effekt jelen van DX10 alatt is, de DX11 alatt hardveresen gyorsított a "Direct Compute" segítségével. A játékban nem csak az ellenfelek, de a kezünkben tartott fegyverek és egyéb tereptárgyak (pl. székek) is tesszellálva vannak. Ezen a két extra opción kívül a DirectX 11-es mód mind sebességben, mind látványban nem mutat semmiféle eltérést a DirectX 10-es móddal szemben. DirectX 9 alatt azonban már más a helyzet. Látványos különbségek vannak a játékon belül is.
Összefoglaló Hírek, tesztek Videók Képek Letöltések Gépigény Metro 2033 gépigény Minimum Ajánlott Saját CPU 2 magos / 1800 MHz 2 magos / 3000 MHz / MHz RAM 1024 MB 4096 MB MB VGA SM 3. 0, DX 9. 0c / 512 MB SM 4. 1, DX 10. 1 / 1024 MB / MB HDD 12 GB Játékadatlap Nem figyeled Még nem kedveled Metro 2033 Műfaj FPS Kiadó THQ Fejlesztő 4A Games Hivatalos weboldal Metro 2033 megjelenés PC 2010. március 16. XBOX 360 PS4 ismeretlen XBOX One Legnépszerűbb Fórum Teszt Hírek Letöltés Test Drive Unlimited sorozat 300 Forma 1 4 430 Mivel tolod most? 1 841 Must buy 1 296 Automobilista 34 Harry Potter játékok 341 Torchlight sorozat 169 PC Guru előfizetés 657 Tesztelj velünk!
Például DX9 alatt egyáltalán nem működik az MSAA, csak a 4A Games által "Analytical Anti-aliasing" -nak nevezett élsimítást használhatjuk, továbbá nincs Motion Blur sem, azaz elmosódás-effekt, ami sokkal realisztikusabbá tenné az ellenfelek és egyéb tárgyak gyors mozgás közbeni látványát. A tesztekhez a "Cursed" című pálya kezdetét használták a srácok, ahol is egy pár NPC véd egy kis tábort a Nosalis mutánsok hordája ellen. A helyszín minden fontosabb elemet tartalmaz, mint például: Tessellation, Depth of Field, SSAO, és sok megvilágítási és árnyékolási effektet is. Egy átlagos játékbeli rész, nem a legjobban gépigényes terület. (A grafikonok nagy része az 1680x1050-es felbontást mutatja, így mindegyik tesztből azt vettem ki, hogy realisztikus legyen az összehasonlítás). Lássuk az eredményeket: A legfelső grafikon a különféle grafikuskártyák teljesítménye közötti különbségeket mutatja, a középsőn a Radeon HD 5850 -el különböző DirectX-módokban mért sebességet láthatjátok, míg a legalsón a hardveres és szoftveres PhysX -el és anélkül mért teljesítmény mutatják.
Tudni szeretné, hogy tudja-e futtatni a számítógépe Metro 2033 Redux a minimális gépigény mellett? Tesztelje le a Gamespecial! Fejlesztő 4A Games Kiadó Deep Silver Felület Metro 2033 Redux Minimális gépigény Operációs rendszer: Windows Vista/7/8 64-Bits Processzor: [Dual CPU] Intel Xeon Gold 5220 @ 2. 20GHz Videokártya: GeForce 8800 / Radeon X1955 szabad RAM: 2 GB RAM Tárhely: 10 GB Free Directx verzió: DirectX 10 Metro 2033 Redux Ajánlott gépigény Operációs rendszer: 64-bit Ubuntu 12. 04 or 14. 04 or Steam OS Processzor: Intel Core i7 2. 5 Ghz (or equivalent AMD) Videokártya: Geforce 680 / 7870 with 2GB VRAM+ szabad RAM: 8 GB RAM Tárhely: Directx verzió: Directx 11