usd18.net
A titkok fojtogató marcangolása és a bűntudat pszichés megterhelése igen jól jött le a lelki szenvedéseken keresztül, így bár Attilának is lett volna lehetősége kilépni ebből a romboló kapcsolatból, kénytelen volt maradni önpusztító mivolta és túlzott felelősségvállalása miatt, ami szintén egy igen reális karakterrajz. Végtére is kiváló döntés volt itt, a csúcson abbahagyni és bár nem volt mentes a logikai bakiktól a sorozat (ez inkább egyes szereplők döntéseiben nyilvánult meg), továbbra is hibátlan magyar korrajz és egy igen nyomasztó családi dráma, ami világszínvonalon is meg tudja állni a helyét akár ma, de pár év múlva is. Hozzászólások hozzászólás
Janka mindeközben polgármesteri babárokra tör, miközben a családi élete és anyai szerepe is megkérdőjeleződni látszik. Márk tovább folytatja kiskirályi életét, azonban a miniüzletelések már nem hoznak neki elég pénzt, így nagyobb fába próbálja vágni a fejszéjét, és ott van Mira, aki ebben az évadban végre nagyon komoly szerepet (és egy nagyon badass jelenetet is) kap, aki a legradikálisabban próbál meg kiválni ebből a mutyizós életből. Az évad igazi erősségei leginkább a még több közéleti reflexió és a szembetűnő karakterfejlődések. Az oligarcha lét kézenfekvő előnyei a megúszásokban keresendő és erre is épülnek leginkább a konfliktusok. A magánéleti és üzleti botrányokat egy egyszerű cég- és lapfelvásárlással simán meg lehet oldani, pénzért bármit meg lehet venni, akár rendelésre egy gyilkosságot is. Valaki hiába ellenzi ezt a teljhatalmú rendszert, mégis kénytelen beállni a sorba és egy oligarcha cégének dolgozni, ha munkát akar egyáltalán találni ebben az országban, amivel nem minimálbért keres.
Hogy felidézzük: Márk és Örs kétes ügyletekbe bonyolódtak egy cigány bandával; a dolgok hamar elszabadultak, és a fiúkat közelharcra kényszerítették egy ringben. A Márk által félholtra vert Örst megölték, a gyilkoson bosszút állva pedig a mélységesen traumatizált Márk kirobbantotta azt a bizonyos belvárosi lövöldözést. Ennek következményeképpen tanúi lehetünk Mátyás Pisti – Örs gyilkosának testvére – tárgyalásának; a meggyilkolt fiú édesanyja is a sorozat szervesebb részévé válik: Jankát próbálja irányítani a háttérből; Márk pedig továbbra is küzd a démonaival. Az Aranyélet az évadok során egyre direktebben reflektál Magyarország jelen társadalmi helyzetére, ebben a szezonban azonban csúcsra járatják a társadalomkritikát. Már az is, hogy a sorozatot Budapestről a Dunakanyarba költöztették jelzi, hogy az Aranyélet ez alakalommal nem elégszik meg egy várossal: a vidék bevonásával Magyarország egészére vetíti ki a kritikát. Nem kíméli a roma és magyar ellentéteket, a migráns-jelenséget, és legfőképpen a politikát.
A CGI okozta vizuális kilengések is az utolsó két részben lesznek zavaróan kellemetlenek és szintén totál feleslegesek, hiszen az Aranyélet sosem a szuper látványos freaky koncepción alapult, hanem inkább a szép fényképezésen, ami Marosi Gábornak köszönhetően most sem okozott csalódást. A készítők nem hazudtak, mikor azt nyilatkozták, hogy a nézői igények és elvárások is nőttek, hiszen a szuper látványos és akciódús második évad effektjeit és dinamikáját most valahogy másképp kell átadni, azonban próbálnak idén a családra koncentrálni. Attól függetlenül, hogy nem volt nagy utcai tűzharc, mégis volt két igen erős "párbaj", az egyik az említett leszámolás a piros szobában, a másik Márk és Bius harca a roma srácokkal és a kissé groteszk fegyverválasztással. A vége bár egy félig-meddig happy endnek mondható lezárás, ahol keserédes megelégedéssel lehet nyugtázni Miklósiék sorsát, az eddigiek fényében talán egy kevésbé boldog befejezés jobban illet volna a családhoz, bár szó se róla, Márk sorstragédiája, ami a kezdetektől bele volt kódolva útjába, nem épp szép jövő felé tereli (és Olasz Renátó idén is remekül alakította a már kevésbé suttyó, inkább idealista gengszternövendéket).
A szerb határnál játszódó jelenet az egyik legszórakoztatóbb társadalomkritika a jelen magyar helyzetről és még sok hasonló, vicces poént is sikerült belecsempészni a sorozatba, amihez Thuróczy Szabolcs szarkasztikus humora is hozzátesz.
A gengszterfilm műfaji sajátosságait és alműfajait az elmúlt két évad alatt ügyesen kibontotta a bandaháborútól a lúzer gengszterekig, most azonban minden eddiginél jobban koncentrál a szindikátusfilm szubzsánerére. Az eddig csak néha-néha felsejlő, a társadalom legfelsőbb szintjein található romlottságot Magyarországra nézve Janka politikai ambícióin kívül az oligarchák befolyásának és fehérgalléros bűnözői tevékenységük bemutatásával reprezentálja. Így még mélyebben belelátunk az országunk minden területét átszövő korrupcióba – legyen szó orvosról, egy utcai büfésről, vagy akár magáról az egyházról. Olyan sokkolóan hihetetlen, mégis valószerű eseményeket mutat be az Aranyélet befejező évada, amelyre joggal mondhatjuk, hogy egyik legjellemzőbb vonása – a társadalomkritika – esetében feltette az i-re a pontot. Miután az Aranyélet egy gengszterfilmbe oltott családdráma, az alkotók ez utóbbira helyezték az utolsó évadban a hangsúlyt. A szereplők közti interakció, a karakterfejlődés, korábbi tetteik következményei folyamatosan fenntartják a feszültséget, melyet remek érzékkel oldanak fel a humoros jelenetek, beszólások.
Az Aranyélet ma az egyik legnépszerűbb és legminőségibb sorozat, mellyel az HBO elhozta Magyarországra is a műfaj aranykorát. Harmadik évadával a végéhez ért, vasárnap pedig kiderül, méltó befejezés lett-e az utolsó szezon. Az HBO sorozata, az Aranyélet elért a harmadik, egyben befejező évadához. Ami eredetileg egy finn sorozat remake-jeként indult, az hamarabb változott kultsorozattá, mint Miklósi Attila piti bűnözőből gazdag oligarchává – pedig ennek is eljött az ideje. Hollós Endre halála után ugyanis Atti vette át a stafétabotot, így mikor újra találkozunk vele, már dörzsölt üzletember, akiből ugyanakkor elő-előbújik régi énje. A család az előző évad eseményei után vidékre, a Dunakanyarban költözött – és nem csak a megrázkódtatások kipihenése végett. A Miklósi família legbecsvágyóbb tagja, Janka ugyanis indul a kisváros, Szentvázsony polgármester választásán. Ha pedig sikerrel jár, a család felér a hatalom legmagasabb lépcsőfokára. A politika ugyanis a leglegálisabb fegyver a gengszterek kezében, melynek segítségével majdnem minden vágyukat elérhetik.
Ahhoz, hogy a suspense életben tartását a karakterekre lehessen bízni, elengedhetetlen a kiemelkedő színészi játék, és – ahogy ezt már megszokhattuk – Ónodi Esztertől Thuróczy Szabolcsig, Olasz Renátótól Döbrösi Lauráig mindenki a maximumnál is többet nyújt. A Német Laurát váltó Staub Viktória Gáll Bianka szerepében azonban hatalmas meglepetés, ugyanis természetes, erőlködés nélküli frissességgel játssza a karaktert. A színészek mellett mindenki más is az eddig megszokott magas minőséget hozza. Dyga Zsombor és Mátyássy Áron rendezése hibátlan, Marosi Gábor operatőr képei gyönyörűek – tökéletesen kihasználja a Dunakanyarban rejlő szépségeket, amit valamiért hanyagolnak a magyar filmesek –, és az íróknak, azaz Tasnádi Istvánnak, Vancsik Péternek és Vanicsek Olivérnek köszönhetően hajmeresztő fordulatokban sincs hiány. És hogy mi lesz Endre bával? Ezt a közel egy éve égető kérdést az utolsó évad már az első perceiben megválaszolja…Vagy mégsem? 2018. október 14-től az egész évad elérhető az HBO GO műsorán!