usd18.net
Akkor mi a hátránya (mivel biztosan van)? Mivel mindkét szem képe a kijelzőn van, ezért adott szemhez tartozó kép csupán a függőleges felbontás felét képes kezelni. Vagyis FullHD (1920x1080) esetén mindkét szemünk "csupán" 1920x540 pixelt lát, amiket aztán az agyunk rak össze 1 darab 1920x1080 felbontású képpé (ahogy azt már korábban említettem). Sokan, köztük szerkesztőségünk tagjai is vitatják, hogy a 3D effekt kompenzálja a felbontásvesztést. Ezek a feltételezések mind csak gondolatok, és várjuk a jelenleg is éppen dolgozó látás-pszichológiai kutatók vizsgálatainak az eredményeit. Ha a passzív 3D felezi a felbontást, mi a helyzet akkor a moziban látható 3D-vel? Sajnos ez bonyolultabb dolog. A manapság használatban lévő vetítőrendszerek nem szenvednek ettől a betegségtől. A leggyakrabban mozikban használt 3D rendszer az IMAX és a RealD (pletykák szerint a Samsung is a RealD technológiát fogja használni a későbbi televízióiban). Az IMAX 3D jellemzően 2 vetítőt használ, egyet-egyet a 2 képhez.
© 2020. Minden jog fenntartva! Euronics Műszaki Áruházlánc - gépek sok szeretettel. Áraink forintban értendők és az ÁFA-t tartalmazzák. Csak háztartásban használatos mennyiségeket szolgálunk ki. A feltüntetett árak, képek leírások tájékoztató jellegűek, és nem minősülnek ajánlattételnek, az esetleges pontatlanságért nem vállalunk felelősséget.
Emiatt a 2 kép, bár különbözik egymástól, egyszerre, de különböző polaritással kerül kivetítésre. A passzív, körkörösen polarizált szűrővel ellátott szemüveg elvégzi a maradék munkát, és adott képet csak az adott szem fogja látni. A gyártása ezeknek a szűrőknek, hogy pontosan passzoljanak az LCD panelen található szűrőkkel, nagy pontosságot igényel. A legelső ilyen tévéknél a szűrőket üvegre integrálták, a jövőben azonban csak egy vékony filmet fognak e célból használni, ami könnyebb, vékonyabb, és sokkal olcsóbb is. További cikkek: Audio formátumokról tömören, avagy hány bit kell a boldogsághoz? 3. rész FLAC Spotify, TIDAL és Deezer Miért kell a jó LAN kábel? A 3D TV lesz 2012 nagy slágere Milyen USB töltőt érdemes venni?
Ezek lineáris polarizációt használnak, nem pedig körköröset. A RealD egy körkörösen polarizáló lencsét helyez egyetlen projektorlencse elé. Ez ugyanazt teszi, mint az aktív szemüveg egy házi felállásban: szekvenciálisan polarizált képeket vetít, és a polarizált szemüveg mindkét szem számára FullHD képet alkot. A vetítő esetlegesen 4K felbontású (4096x2160), ami mindkét szem számára Full 2K HD képet képes vetíteni. Ennél is kritikusabbá válhat az otthoni passzív 3D rendszerek felbontásvesztése, amikor a 3D tartalom elérhetőbbé válik kábelen, műholdon, vagy bármilyen televíziós szolgáltatáson. Valószínűleg, alighanem csak évek múlva, a 3D programok nagy része "side-by-side" (2 kép egymás mellett) technikát fog alkalmazni. Ez a technológia ugyanis felezi a vízszintes felbontást, így a 2 technológia ötvözéséből (side-by-side és passzív szemüveg) kijön egy felezett felbontású, 960x540-es kép, ami minden kétséget kizáróan NEM HD. Az utolsó szó jogán Ahogy az imént rájöttünk, a passzív 3D használata közben kompromisszumokat kell kötnünk.
Tartsa 2 másodpercig lenyomva a szemüvegen lévő (bekapcsoló) gombot/jelzőfényt. Az aktív 3D szemüveg bekapcsol, és elindul a regisztráció (a (bekapcsoló) gomb/jelzőfény zölden és sárgán villog). Ha a regisztráció befejeződött, 5 másodpercre megjelenik egy üzenet a televízió képernyőjén, a jelzőfény pedig 3 másodpercig zölden világít. Ha nem sikerül a regisztráció, az aktív 3D szemüveg automatikusan kikapcsol. Ebben az esetben ismételje meg a fenti műveletet. Vegye fel az aktív 3D szemüveget. A következő használat idején az aktív 3D szemüveg bekapcsolását követően azonnal használhatja azt. A kikapcsoláshoz tartsa 2 másodpercig lenyomva a szemüvegen lévő (bekapcsoló) gombot/jelzőfényt. Az ismételt bekapcsoláshoz nyomja meg a (bekapcsoló) gombot/jelzőfényt. Tipp Ha egy másik televízióval kívánja használni az aktív 3D szemüveget, akkor azt regisztrálni kell a televízióhoz. Végezze el a fenti eljárást a 2. lépéstől.
Ahogy a fény előrefelé mozog, az iránya olyan lesz, mint egy csavar menete. A 3D szemüvegben lévő kiegészítő, körkörösen polarizált szűrők úgy különítik el a bal-jobb szem számára előállított képet, mint lineáris polarizáció esetén. Az egyik előnye a körkörös megoldásnak, hogy a működése független a szűrő dőlésszögétől, vagyis immunis arra, hogyha szögben oldalról, vagy a fejünket megdöntve néznénk a képernyőt. A minta érzékelése A technológiából fakad, hogy az LCD-ből kilépő 3D kép az egyik szem számára balra, a másik szem számára jobbra forog. De az LCD hogyan alkotja meg ezt a polarizációt? Kezdjük ott, hogy a két elkülönült képet a kijelző összefésüli. Minden kép minden második sort használja, így jön ki az érték, miszerint minden kép felbontása csak a fele az 1080 sornak. A kijelző előtt egy speciális réteg, egy "mintázott késleltető" van elhelyezve, amin 1080 darab körkörös polarizációs szűrő van. Mindegyik szűrő 1 pixel magas, és olyan széles, mint maga a kijelző. Minden páros sor (nevezzük "A" soroknak) balra, vagyis órajárással megegyező irányban polarizál, míg a páratlan sorok előtt lévő szűrők jobbra, órajárással ellentétes irányban polarizálnak.
Ezt sok helyen alkalmazzák, számunkra azonban a legfontosabb az egyik 3D mozivetítés: az IMAX. A bal- és jobb szem képe különböző irányban van polarizálva, és a lineárisan polarizált szemüveg blokkolja a másik szem számára előállított képet. Így a 2 szem 2 különböző képet lát, amit az agy állít össze 3D-s képpé. Egy másik széles körben elterjedt polarizációs metódus, amit a RealD és az otthoni passzív szemüveges rendszerek használnak: a körkörös polarizáció (írhatnám frappánsan, hogy cirkularizációs polarizáció, de próbálja kimondani az ember 5-ször egymás után... ). Ahhoz, hogy ezt előállítsuk, a fényt először keresztülküldjük egy lineáris polarizációs szűrőn, majd egy második, negyedhullámú szűrőn. Ennek a negyedhullámú szűrőnek olyan karakterisztikája van, amin a fény, különböző sebességgel hatol keresztül attól függően, hogy milyen irányú az elektromos mezőeje. Anélkül, hogy a vektorok fizikai mélyértelmezésébe kezdenénk, az egésznek a lényege az, hogy a polarizált fény áthatolván a negyedhullámú szűrőn, egy állandó értékű elektromos töltéssel fog rendelkezni, ami a szűrőtől függően óramutató járásával megegyező-, vagy ellentétes irányban forog.